Köpevillkor

Köpevillkor för Kaffekuvertet.se:

Du som handlar på Kaffekuvertet.se intygar att du läst och godkänt köpvillkoren, har fyllt 18 år, alternativt har målsmans tillstånd för att genomföra köpet. Vi levererar i dagsläget endast till Sverige. Kaffekuvertet.se ägs och drivs av det svenskregistrerade företaget 2 Minuter i Sverige AB. Vi innehar F-skattesedel och alla priser är inkl. moms. Organisationsnummer 559000-3041.


Priser:

Alla priser för privatpersoner anges inklusive svensk moms, för närvarande 12 % på allt kaffe. För företag anges pris exklusive ovan nämnda moms. Kaffekuvertet.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och fakturaavgift tillkommer.


Betalning:

Din betalning är krypterad med SSL och alla våra betalningspartners är PCI-certifierade efter branschens standard.

Vi accepterar kortbetalning med VISA, MasterCard samt delbetalning och betalning via faktura samt swish. Alla betalningar via faktura hanteras av Klarna.


Om betalning via faktura:

För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Din betalning hanteras av det svenska företaget Klarna AB, mer om deras villkor hittar du här.


Kunduppgifter & integritet:

När du gör en beställning på Kaffekuvertet.se uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och personnummer. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi sparar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post. Detta för att kunna tillhandahålla bästa möjliga service. Kaffekuvertet.se lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part men kan komma att använda dem för att kontakta dig med information eller särskilda erbjudanden. Som kund har du givetvis rätt att neka till sådana utskick och bli borttagen från vår databas. Om du vill bli borttagen eller uppdatera/ändra dina uppgifter så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.


Reklamationsvillkor:

Om försändelsen försvinner eller om du vid mottagande av kaffeförpackning upptäcker skador ska du genast meddela oss detta. Om du inte är nöjd med kaffet som du mottagit ska du också ta kontakt med oss.

Du som kund bör kontrollera att din vara/varor är felfri och korrekt vid mottagandet av leveransen. Om något fel skulle upptäckas vid kontrollen så ska du kontakta vår kundtjänst via e-post så fort som möjligt.

Uppge ditt ordernummer samt orsaken till reklamationen så kommer vi att återkomma inom kort med detaljerade anvisningar om hur reklamationen går till. Ingen reklamation är giltig förrän bekräftad av Kaffekuvertet.se/ 2minuter i Sverige AB. Vid giltig reklamation så skickas en ny försändelse ut snarast.

Vi förbehåller oss rätten att ersätta en defekt påse med kaffe av samma smak. I de fall aktuell månads kaffe är slut, skickas nästa månads smak.


Force Majeure:

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Kaffekuvertet.se:s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Kaffekuvertet.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


Produktinformation:

Kaffekuvertet.se förbehåller sig rätten att justera priser, prisfel, produktinformation, produktbilder och erbjudanden utan notis. De produktbilder och informationstexter som finns tillgängliga återspeglar varan så gott det går. Vi reserverar oss för eventuella fel som kan förekomma på sidan och kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende och beskaffenhet. Bilder kan exempelvis skilja sig åt beroende på färginställningar i din dator. All bildinformation skall ses som illustrationer. Kaffekuvertet.se friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter.


Beställning:

För det fall beställaren är under 18 år så måste målsmans tillstånd inhämtas före köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Kaffekuvertet.se lider ekonomisk skada, polisanmäls. Vi friskriver oss från tryckfel, fel i information eller specifikation, på samtliga förekommande produkter i sortimentet. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller förväntas återge exakt utseende och beskaffenhet.


Cookies på Kaffekuvertet.se:

Kaffekuvertet.se använder cookies för att förbättra webbplatsen för besökaren exempelvis genom att anpassa webbplatsen efter besökarens önskemål, val och intressen, kunna hjälpa dig att hålla reda på vilka varor du lagt i din varukorg, kunna hantera ditt köp och anpassa våra tjänster så att du får reklam som är relevant för dig och för att kunna fullgöra våra åtaganden vid köp.

Cookies används bland annat i syfte att kunna registrera statistik över användandet av Webbplatsen. Du kan själv välja att stänga av cookies i din webbläsares säkerhetsinställningar, notera dock att om du väljer att göra detta så kan funktionaliteten av hemsidan begränsas.


Tillämplighet:

Dessa köpevillkor är tillämpliga där svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget. Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se.


Lagval:

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Kaffekuvertet.se förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras. Tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag.

 

Leverans:


Ditt kaffe levereras direkt till dörren ca 1–2 veckor efter att laget du
valt att stötta avslutat sin försäljningsperiod. Fråga din säljare om mer exakta datum.

Du meddelas av oss via sms eller mail när kaffet skickas från rosteriet. Din säljare och du kommer då överens om en dag som passar för dem att komma tillbaka med leverans av kaffet.

Vid köp av en årsförbrukning levereras först 5kg efter avslutad period och resterande 5kg 6 månader senare. Detta för att du ska kunna avnjuta ett så färskt kaffe som möjligt.

 

Transportskadat gods:


Om en vara från Kaffekuvertet.se skadas under transport och leverans, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis posten), dock senast inom 7 dagar.

Det är därför viktigt att du noga granskar din försändelse när den anländer. Transportskador skall också rapporteras till Kaffekuvertet.se inom 7 dagar från mottagandet.

Kontakta info@kaffekuvertet.se för mer information om tillvägagångssätt eller med eventuella frågor.

Ångerrätt: 


I enlighet med svenska hälsoförordningar för livsmedel eller andra dagligvaror för hushållet som levereras till en konsuments bostad eller arbetsplats i ett distributionssystem med regelbunden utkörning accepteras tyvärr inte ångerrätt. Detta enligt undantag 7, kapitel 2 i lag 2005:59: Avtal om varor och icke finansiella tjänster.

Avbeställning:

Om du ångrar ditt köp, kort efter beställningen, finns det en möjlighet att avbeställa ordern. Detta gör du genom att så snabbt som möjligt e-posta vår kundtjänst. Vi gör vårt bästa för att hinna hantera din avbeställning och återkomma så snart som möjligt, men har din order hunnit bli expedierad så är en avbeställning ej möjlig. En avbeställning är aldrig giltig innan kunden har mottagit en bekräftelse från Kaffekuvertet.se via e-post.